søndag 9. november 2014

BRV Årsfest 2014 - minutt for minutt

På: Venner av bratte Rogaland
S&D: Diverse møbelbuldere
Forhold: Fuktig

Prolog på Dale
Kl 1245: Treffer onkel S i Sandnes for å prøve prosjektet hans på Dale. Det begynner å regne lett.
Kl 1255: Parkerer på Dale. Kraftig regn.
Kl 1300: Opphold. Vi går opp til hovedveggen. Ruten, som ligger ett hakk til venstre for ungdommens frelser ser stort sett tørr ut fra bakken.
Kl 1315: Jeg setter standplass på hyllen 1/3 oppi veggen hvor ruten begynner. S kommer opp og det begynner å regne igjen. Mye.
Kl 1330: Onkel begynner å klatre. Nedre del av ruten er ganske tørr, men det begynner å renne nedover veggen.
Kl 1340: Innser at standplassen min er midt i en foss.
Kl 1345: Vannet trenger gjennom dunisen min.
Kl 1350: Vannet trenger gjennom fleecen min. Androgyne hyl høyere oppe vitner om dråper på størrelse med epler som treffer S i nakken.
Kl 1355: Vannet trenger gjennom ulltrøyen min.
Kl 1400: Sindre kommer over henget hvor alt er vått og snur.
Kl 1410: Gjennomvåt og kald tester jeg starten på ruten på topptau. Det går dårlig.
Kl 1500: Været har blitt fint og onkel gjør et nytt forsøk. Bedre forhold, men toppen er fremdeles våt.
Våttvåttvått men likevel fettfettfett!
Kl 1520: Sindre kommer seg opp til slutt etter å ha blitt regelrett spyttet ut av diederet i toppen.
Kl 1540: Jeg gjør ett nytt forsøk på topptau. Det går marginalt dårligere enn sist.
Kl 1600: Vi bailer. Ruten, som er helt fantastisk, må sendes en annen gang.
Kl 1800: Vors hos FeddTA.
Kl 1830: Øssa ankommer frisk og rask, etter å ha tatt det rolig på lønningspilsen dagen før.
Kl 1900: Fredric blir forelsket i den sjarmerende taxi-damen pr. telefon


BRV årsfest
Kl 2000: Skipper Worse begynner å fylles opp. Foreløpig ganske rolig stemning, ingen tendenser til stolkasting ennå.
Kl 2030: Hans Catering serverer middag.
Kl 2040: Etter 30 minutters kryssforhør av samtlige festdeltakere finner Fjellsport endelig vinåpneren
Kl 2100: Yazza deler ut sendemedaljer. Kult konsept, men var ikke så mange som fikk i år. Håper det tar mer av neste sesong!
Kl 2110: En lettere flau Fredric får trøstesendemedalje i gråstein for bestigningen av Dessverre.
"I horisontalt lende fremstår Fredric Møllerop som en balansert person. Plasseres han derimot i en vegg med forrige bolt en meter under selen er det lett å se at han sliter med indre demoner og sterk ledofobi. En kondisjon som har gitt opphav til kallenavnet FeddTA. Til tross for dette har Fredric gått fra 6- til 8- denne sesongen med bestigning av Dessverre på Bersagel som kronen på verket. På grunn av den enorme progresjonen samt kampen mot de indre demoner tildeles Fredric BRV's sendemedalje i gråstein."

Kl 2115: En lettere flau rosablogger får årets kometpris (en slikkepinne) for grunner jeg ikke fikk med meg
Kl 2130: Foredrag av Lars om turen sin til Baffin Island i 2007. Tipp topp stemning og maks utslag på livingthedream-skalaen.
Kl 2230: Får beta på både trygg retur og pu svinger pisken av yazza. Fredric og jeg lytter ærbødig og prøver å fremstå som intelligente ovenfor legenden.
Kl 2300: Inngår gentlemen's agreement med folk om å ta permisjon i 2017 for å leve dirtbag-drømmen.
Kl 2300-0400: Minnet begynner å svikte litt her. Men det ble i hvert fall gjennomført vellykket bord- og stolbuldring. Selv klarte jeg aldri å toppe ut, men da jeg våknet neste dag så jeg tydelige spor etter forsøkene.
Joika Pride-redaksjonen viser hvordan det skal gjøres
Kl 0400: Festen er egentlig slutt men rosablogger Salvesen kupper anlegget og kickstarter festen igjen.


Epilog
Kl 0430: Øssa og jeg forviller oss inn i en byggeplass på vei hjem og må buldre oss over flere gjerder.
Kl 1200: Våkner opp med et blåmerke på låret som er større enn selve låret.
Du vet det har vært en god fest når du våkner opp slik.

Til slutt
Tusen takk til festkomiteen og alle andre som bidro til at årsfesten ble årets fest!

1 kommentar: